Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

Wednesday, February 13, 2013

CARA MEMBUAT DECOUPAGE MAWARMERAH @ KAK LIZA PERAK

CARA MEMBUAT DECOUPAGE OLEH MAWARMERAH @ KAK LIZA PERAK



Bahan-bahan seperti di atas
....tisu berbunga,papan mdf ,kertas jarang , pensil, kertas karbon dan warna.
 

LANGKAH KEDUA




1. Mula kita sealer dulu papan mdf ni.





2.Bila sealer dah kering kita sapu cat hijau muda.





3.Keringkan lapisan pertama.



4.Kita kertas pasirkan permukaan lapisan pertama tujuan untuk mendapat permukaan yang kemas dan licin.


5.Sapukan warna hijau muda sekali lagi untuk mendapat warna yang cantik.



6.Keringkan dengan pengering rambut tu..



7.Tekap tulisan yang kita inginkan macam akak ni perkataan welcome kertas jarang di atas kertas karbon di bawah.


8.Inilah hasilnya...


9.Gunting kertas tisu berbunga..



10. Ambil lapisan atas sekali ada 3 lapisan.





11. Tampal atas papan mdf kita tu ....jadilah mcm diatas...


12.Lukis daun ,ranting pintal dan dot-dot untuk tambah seri decoupage kita...



13.Hasilnya setelah siap ...


14.Gantung kat pintu rumah untuk menyambut tetamu.....

Assalamualaikum dan selamat sejahtera. Ilmu ini saya cedok dari blog mawarmerah. Terima kasih Kak Liza atas tunjuk ajar yang sangat beharga. Kalau anda nak buat tempahan, Kak liza boleh dihubungi
Contact Email norliza66@gmail.com SMS 019-5595002.


 Sumber; kak Liza












1 comments:

  1. salam.. akak.. ingat saya lagi x??

    ya Allah da lama x contact.. :(

    saya cari blog akak..

    saya risau akak tak jumpa blog sy since saya dah x guna jiwahanan.. saya guna nama saya syahmiejamil..

    akak apa kbr??

    ReplyDelete