Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

Thursday, July 18, 2013

Cara Buat Bunga Reben Ros

Cara Buat Bunga Reben Ros



Berikut adalah akhirnya tutorial dijanjikan bagi bunga ros reben comel. Semua yang anda perlukan adalah riben, gam kraf dan beberapa gunting.

Saya tidak pernah mengukur apa-apa, tetapi mengambil dua keping pita kira-kira 4 "panjang Mereka boleh menjadi warna yang sama atau berbeza Saya memilih dua yang berbeza di sini supaya ia akan menjadi lebih mudah untuk melihat...




Tambah beberapa gam pada satu hujung dan meletakkan reben di atas satu sama lain.Lipat tepi lebih seperti ditunjukkan;
Kemudian bermula bahagian yang agak rumit. Anda benar-benar memerlukan kedua-dua belah tangan untuk melakukan ini, tetapi oleh kerana saya terpaksa mengambil gambar juga, saya hanya menggunakan satu.Menggulung dari sisi dilipat kira-kira tiga kali.Kemudian twist reben sebagai anda terus gulung. Berpusing adalah apa yang memberi meningkat kelantangan. Jika anda menggunakan dua warna, pastikan anda ganti antara warna yang menghadap ke atas.



Setiap kali saya melakukan ini mereka berubah sedikit berbeza.Eksperimen dengan berpusing. Twist lebih dan kurang dan masuk dan keluar. Perkara yang paling penting adalah bahawa anda sentiasa mempunyai sampingan yang dipanggil dilipat menghadap ke atas. Tidak pinggir sebenar riben.Saya benar-benar tidak baik dengan kata-kata dan menjelaskan, tetapi saya berharap anda boleh memberitahu dari gambar-gambar apa yang saya maksudkan.Tambah gam pada akhir pita dan memasukkannya mereka di bawah rose. Kemudian mengurangkan pita melekat keluar.

Semoga anda akan mempunyai sesuatu yang kelihatan seperti ini sekarang.(Ini TIDAK warna kegemaran saya pada semua, tetapi kerana saya tidak mempunyai barangan saya lagi, saya adalah terhad dengan apa yang mereka dijual di Pangkalan di sini)
Jadi sekarang apabila anda tahu bagaimana untuk membuat bunga ros anda boleh terus membuat busur ini / bunga thingy;

Anda perlu3 pita kira-kira 2 1/2 "dan 4 reben kira-kira 4 ".

Tambah gam ke hujung dan lipat ke arah pusat.
Hanya gam mereka di atas satu sama lain.
dan anda akan mempunyai ini;
kemudian menambah mawar anda ke tengah.
Saya suka mereka banyak sebenarnya dan saya datang dengan mereka aaaaall oleh diri saya sendiri ;), jadi sila jika anda menggunakan mereka pada susun atur, kad atau apa yang saya benar-benar akan menghargai jika anda memberikan saya kredit dan dikaitkan dengan blog saya.
Saya mempunyai beberapa bunga lebih reben dalam simpanan, jadi berada di mencari.Dan minggu depan saya akan meraikan bahawa saya telah mempunyai blog saya selama tiga bulan, jadi saya fikir ia akan menjadi sempurna dengan giveaway lagi kemudian. Jadi melihat ya tidak lama lagi!



Koleksi gambar original:


 
Add some glue in one end and put the ribbons on top of each other.
Fold the edges over like shown;


Then starts the tricky part. You really need both hands to do this, but since I had to take a picture too, I'm just using one.
Roll up from the folded side about three times.
Then twist the ribbons as you continue to roll it up. The twisting is what gives the rose the volume. If you use two colors, make sure that you alternate between the colors facing up.




Every time I do these they turn out a little bit different.
Experiment with the twisting. Twist more and less and inward and outward. The most important thing is that you always have a so called folded side facing up. Not the actual edge of the ribbon.
I'm really not good with words and explaining, but I hope you can tell from the photos what I mean.
Add glue at the end of the ribbons and tuck them underneath the rose. Then trim the ribbons sticking out.


Hopefully you will have something looking like this now.
( These are NOT my favorite colors at all, but since I don't have my stuff yet, I was limited with what they sold on the Base here )




So now when you know how to make those roses you can continue to make this bow/flower thingy;




You'll need
3 ribbons about 2 1/2"
and 4 ribbons about 4".



Add glue to the ends and fold towards the center.

Just glue them on top of each other.



and you will have this;




then add your rose to the middle.



I like them a lot actually and I came up with them aaaaall by myself ;), so please if you use them on a layout, card or whatever I would really appreciate if you gave me credit and linked to my blog.


I have some more ribbon flowers in storage, so be on the lookout.
And next week I will celebrate that I've had my blog for three months 

sumber
 

2 comments:

  1. As salam, sis... Sy minta izin utk sharekan link tutorial sis nih di blog saya:

    ciklynnpunyabloglah.blogspot.com

    Terima kasih.... =)

    ReplyDelete
  2. waalaikumussalam Cik Lynn..silakan cik lynn

    ReplyDelete