Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

Thursday, July 18, 2013

Cara Buat Kraft Felt

Cara Buat Kraft Felt

Keychain rekaan Maya-kraf

Seronok saya melihat saudara, rakan dan anak-anak murid saya dnegan seni kraft felt ini. 
Saya teringin nak mencuba tapi belum berkesempatan lagi. Cantik-cantik... kan


Cara-cara menjahit. 
Ok...kalau nak buat sendiri kenalah tahu jenis-jenis jahitan yang digunakan. Ada beberapa cara sebenarnya. Setelah meng'google' di internet, barulah saya tau...ni lah cara yang digunakan......


*Insang pari  / Blanket stitch..


*Jahitan kia / Back stitch.

*Jelujur halus / Running stitch.

*Outline stitch.

*Jahitan Sembat. 
-Saya sebenarnya tak tahu ade beza ke jahitan sembat dengan jahitan sembat susup..beza ke????

Tapi kebiasaannya orang guna cara jahitan blanket stitch / insang pari....tapi ade juga yang tindih aje dengan jahitan mesin jahit...hehehe... 


So selamat mencuba......Semoga berjaya....

0 comments:

Post a Comment